Hvor stor er boligboblen i Norge?

DN: link

Den er så enorm at jeg vet ikke hvordan jeg skal forklare det! Men DN hjelper meg med å forklare det: 218 kvadratmeter bolig med basseng i Florida, mens i Oslo får du 50 kvadratmeter på SINSEN! SINSEN for F……

Hvis du har tatt opp mye lån for å kjøpe deg bolig, vil jeg virkelig ikke sitte i dine sko. Det her er helt utrolig hvor stor den er, bare se på det DN skriver. Så jeg kommer til å spå hvor lang boligprisene faller, den her boligen på Sinen til 2mil for 50kvm vil etterhvert falle helt ned til under 1mil kroner. Jeg tror faktisk at vi kan komme helt ned til 7-800 000kr. Det høres sykt ut, det jeg forteller nå men jeg er ganske sikkert på det her og når det skjer vil det være mange som blir sittende igjen med enorm lån og uten leilighet/bolig.

Du tror fortsatt ikke på boligboblen? Nei vel…da kan du se dette bildet under.

Hvordan bli rik i Norge?

Vel her har du svaret, kjøp deg en bolig! Det er vist svaret på alt i Norge, kjøp deg bolig!

Ja det er trist, men at de ikke skjønner denne galskapen er bare helt utrolig for meg. Hvordan kan en avis skrive noe slikt er helt utrolig…for en gjeng med nisser 🙂

«Vi kjøpte boligen 50 000 kroner under takst, sier BI-student Lise Lotte Sande Koivunen (27).

For 2 650 000 kroner fikk hun og samboeren, Pål Kildemo, 69 kvadratmeter på Bislett i Oslo i 2009. De valgte å kjøpe bolig fremfor å leie fordi de så på kjøpet som en investering de potensielt kunne tjene penger på.

Siden sommeren 2009 har leiligheter i denne bydelen i gjennomsnitt steget 33 prosent, ifølge eiendomsmeglerbransjens bruktboligstatistikk.

– Om man har mulighet til å kjøpe bør man gjøre det for da kan man betale ned på eget lån og på den måten styrke egenkapitalen sin, sier Koivunen.»

Vel her har du liknen til artikkelen så du kan kose deg galskapen:  link

Det som er morsomt…

Det som også er morsomt er at alt dette står samme dagen på DN, på slutten står det noe fra min favoritt investor Marc Faber:

 

Den her annbefaller jeg faktisk å lese, men regner med at dere kan mye av dette fra før: link

 

Siden det er Fredag avslutter jeg med litt humor…det her er Ben Bernanke når han holder tale om hvor mye penger han skal trykke: